Monday, February 21, 2022

Det var då detta är nu uppsats

Det var då detta är nu uppsats



Studentkåren på grundutbildningen passade inte in i den gamla Ivy Leagues kliché, och utbildningen var ändå imponerande. visa i Det var då, Det här är nu. Kan det möjligen göras på fyra plus två års grafisk designutbildning? Hur kan två personer som hör hemma i samma gäng vara raka motsatsen till varandra? före ankomsten av olika europeiska designers associerade med avantgardet, som Moholy-Nagy, som förde New Bauhaus till Chicago oberoende för en kort stund, och så småningom hittade ett hem vid Illinois Institute of Technology eller Gyorgy Kepes vid MIT, eller Joseph Albers , först på Black Mountain College och sedan på Yale. Att växa upp för biggie var inte mycket annorlunda, det hade han det var då detta är nu uppsats medlemmar som försöker bekämpa honom varje dag på grund av det liv han valt. Och idéer om vad som kan göras med de nya medierna är de viktigaste av allt.





Reflektion över min utvecklingskurs i engelska



That was Then, This is Now berättas genom förstapersonsberättelse, det var då detta är nu uppsats, så att läsarna följer Bryon i ett nära perspektiv. Vad är effekten av denna förstapersonsberättelse? Vad säger det som andra perspektiv kanske inte säger? Varför tror du att författaren valde att göra Bryon till berättare? Vilken effekt har det på berättelsen om att Bryon är äldre och ser tillbaka på dessa incidenter? Även om Mark och Det var då detta är nu uppsats har varit bröder väldigt länge, historien som Bryon berättar i That was Then, This is Now är verkligen en av att inse att man aldrig helt kan förstå en annan person. På något sätt är den här boken en väldigt tråkig och lite mognare version av en roman som blir äldre.


Berättelsen slutar på en tragisk, olöst ton, det var då detta är nu uppsats. Varför kan Hinton ha valt att göra detta? Utspelar sig under s i ett tufft område i Tulsa, socioekonomiska klyftor, rasliga klyftor och ideologiska klyftor är alla absolut nödvändiga för en holistisk förståelse av denna roman. Dessa klyftor leder alla till spänningar mellan olika grupper av människor, och så småningom till spänningar mellan individer. Istället skymtar medborgarrättsrörelser och Vietnamkriget som skuggor över dessa samhällen och fungerar som ytterligare orsaker till splittringar längs tidigare osynliga linjer. Det är, det var då detta är nu uppsats, Mark och Bryon kommer från en liknande vit, fattig bakgrund, och ändå skiljer sig deras ideologier och moraliska hållningar.


Dessa är inte uppenbara skillnader, utan retas lätt ut i spända och viktiga situationer. Bryon noterar till och med vid ett tillfälle sid. Perception och perspektiv är mycket viktiga i den här boken, särskilt för Bryon, eftersom han inser hur annorlunda han är från Mark. Stöd ditt svar med exempel från texten. Charlie var en modell av den amerikanska drömmen för Bryon och Mark - mest för Bryon. Att umgås med Charlie gör Bryon hoppfull om att han en dag också kommer att kunna flytta från sin nuvarande position i samhället. Bryon är en skarpsynt iakttagare och kommenterar ofta långt om de saker han ser. Välj minst två exempel på sådana beskrivningar, och det var då detta är nu uppsats hur dessa människors fysiska utseende hjälper läsarna att förstå dem som karaktärer.


I nästan alla fall speglar beskrivningarna av deras fysiska utseende något i deras personligheter eller hur de kommer att agera senare. Det finns en outtalad hierarki som bygger på förmågan att försvara sig. Vissa undantag finns dock från denna spelregel för alla pojkar, och ett exempel är Angela Shepard. Bryon kallar henne en tuff brud och är ledsen över att se henne äntligen bryta ihop och spilla ut sina hemligheter när hon är full. Att växa upp med sådana värderingar tvingar dessa tonåringar att fatta snabba beslut – ofta inte de bästa besluten. Till exempel gifter sig Angela förhastat. Många av dem tänker inte längre än till sin nuvarande situation och stannar i detta våldsamma, fattiga grannskap. Jämför och kontrastera de olika familjerna och familjenätverken som dominerar Det var då, det här är nu.


Hur bildar de stadens väv – hur sammanför de människor, men bildar också gränser? Karaktärer som inte är bundna till en familj inkluderar men är inte begränsade till: Charlie, Mark tekniskt sett Mike och Ponyboy hans familj är inte upplyst i den här berättelsen. Krockar uppstår ofta mellan dessa familjer när de blir defensiva för sina värdesystem. Vart och ett av dessa familjesystem, förutom att ha sina egna värderingar och ideologiska system vilka saker är viktigare för dessa familjer? Frågor och svar-sektionen för That Was Then, This is Now är en fantastisk resurs för att ställa frågor, hitta svar och diskutera romanen. kapitel Det är tydligt att Mark har varit här flera gånger och är bekant med huset.


Många av hippies inuti röker gräs eller på Bryon ger Charlie tillbaka sin bil och får reda på att Charlie fick sitt utkast till brev för Vietnamkriget. Mark ber Bryon att läsa en bok för honom, och de minns hur Bryon brukade läsa för Mark hela tiden när de var små; Mark har det var då, Det var då detta är nu uppsats is Now study guide innehåller en biografi om S. Hinton, litteraturuppsatser, frågesportfrågor, stora teman, karaktärer och en fullständig sammanfattning och analys. Kom ihåg mig. Glömt ditt lösenord?


Köp Studieguide. Hur Charlys åsikt skiljer sig från vad? Studieguide för That Was Then, This is Now That Was Then, This is Now Studieguiden innehåller en biografi om S. Om det var då, det var då detta är nu uppsats, Det här är nu som var då, det här är nu Sammanfattning Teckenlista Ordlista Teman Läs studieguiden för det som var då, det här är nu... Wikipedia-inlägg för That Was Then, This is Now Introduktion Handling Anslutningar till andra böcker av S. Hinton-referenser Se Wikipedia-inlägg för Det var då, det här är nu...





mahatma gandhi uppsats



När Bryon inser att han har förlorat en oersättlig vän, börjar Bryon tänka på livet mer seriöst, medan Mark fortsätter att leva för stundens spänning. Utöver det börjar Bryon spendera mer tid med sin flickvän Cathy "" den första tjejen han verkligen älskar. Mark och Bryon växer isär: "Han [Mark] agerade till och med som om han var avundsjuk på Cathy. Under alla år jag hade känt honom, i alla hinton "That Was Then, This Is Now". I WriteWork. WriteWork-bidragsgivare. så vem designar dessa produkter? speldesigners, mjukvarudesigners, gränssnittsdesigners, produktionsdesigners, programmeringsdesigners och ibland även grafiska designers. eftersom multimediaproduktion drivs av krafter som, även om de är kreativa till sin avsikt, inte i första hand är visuella till sin natur, återstår fortfarande designernas roll i mediet att uppfinnas även om produktionen av nödvändighet är teamdriven, multimedia är bäst betjänt när den underliggande synen är en singularis.


Det är i författarskapet, inte författarverktygen, som sådant arbete blir möjligt. När det kombineras med vår allmänna västerländska rationalistiska misstro mot ytan och ett visst motstånd mot att verkligen erkänna kraften i visuell presentation - eller stil - av både kåkarna och designpuristerna, får du vad vi har nu: många saker är designad utan designers! En annan skillnad mellan grafisk design som vi känner den och nya medier är att processen med stora grupp- eller teamprojekt inom multimedia har mindre att göra med arbetsfördelningen i tryckt produktion, och är mycket mer besläktad med samarbetsföretag, såsom teaterproduktion. , TV-produktion eller filmskapande inom underhållningsbranschen. Medan specialiseringen inom grafisk design accelererat under det senaste decenniet, har många designpedagoger påpekat behovet av att studenter inom design måste ha starka allmänna utbildningar som de jag hade sett studenter få vid Yale för att göra det möjligt för dem att vara kulturellt och socialt läskunniga i sammanhang där de kommer att arbeta.


Balansen mellan generalisering och specialisering kastades ur spel av de överväldigande problemen med digital kompetens, och den i stort sett outtalade övertygelsen att att behärska de nya verktygen var det mest kritiska en student kunde göra. Detta förstärktes av ett yrke som omedelbart började anställa akademiker baserat på deras kunskaper om program, mest för att lyfta bördan av teknisk kompetens från de upptagna proffsen som driver deras kontor. Det kortsiktiga fokuset verkade vara helt på produktionen. Ett bra exempel på detta är explosionen av intresse för typsnittsdesign som startade i slutet av 80-talet - utforskningen av digital kapacitet öppnade upp detta en gång mystiska hantverk för mångas experiment. Men allt detta är fortfarande inom konstruktionen av hantverket vi känner, inte inom det utökade fältet som skymtar framför oss.


Det verkar som att vi helt måste ompröva problemet med designläroplaner och balansen mellan konceptarbete och formgivning. Om vi ​​tittar noga på vad datorer kan göra nu ser vi att de har distinkta egenskaper som skiljer dem från egenskaperna hos de tryckta medierna. Kay fortsätter med att beskriva dessa egenskaper som väsentliga för processen att undervisa och informera allmänheten. Det är en väl genomtänkt miljös plikt för lärande att vara kontroversiell och störande. Detta påminner mycket om den gamla uppmaningen om att utbildningsinitiativet inom designutbildningen ska återgå till konceptuella modeller, grundade på starka generalistiska bakgrunder som främjar undersökningar, skapar motorer för att driva arbetet in i framtiden, kopplat till en utopisk dröm i direkt engagemang med framtiden.


Man skulle kunna fortsätta att lära ut grafisk design som en livskraftig subspecialitet av designpraxis, även en som helt och hållet var dedikerad till tryck! och ändå få en utbildning som skulle förbereda en att arbeta inom ett utökat mediefält. Men för att göra det måste de konceptuella aspekterna av att kommunicera i en miljö där informationens natur och hur den tas emot och förstås av publiken antas vara i ett konstant flöde. Detta skulle mer exakt identifiera grafisk design som en specialitet inom en bredare definition av design som en konceptuell operation. Det skulle också kräva en förståelse för kapaciteten och svagheterna hos specifika format, och en ärlig bedömning av styrkorna och svagheterna hos olika konceptuella tillvägagångssätt för olika medier.


Men den inneboende svagheten hos grafisk design som en disciplin för att förstå nya mediers bredare verksamhet är dess insisterande på att isolera den visuella översättningen som slutprodukten av designern, och en koncentration på slutprodukten som den ultimata mätaren av expertis hos designer. Men detta är naturligtvis inte en enkel dualitet; att antyda att det finns mer i det än det visuella är att inte förneka det visuella kritiska närvaron. Om du återvänder till frågan om författarskap i multimedia är det tydligt att prioriteringarna inom utbildning måste flyttas bort från fokus på perfektion av hantverk. Förutom att träna ögat att se är tekniken en instabil sak.


Egentligen är en av särdragen med designutbildning just nu det faktum att många elever har bättre teknik på datorn än sina lärare, i alla fall. Och det finns andra saker som måste läggas till utbildningen av designers för att de ska kunna delta som något annat än visuella förpackare också:. en ny sort av professionella, en cyberrymdens arkitekt som designar cyberrymdens arkitekts talanger kommer att vara besläktade med traditionella arkitekter, filmregissörer, romanförfattare, generaler, tränare, dramatiker, videospelsingenjörer. Cyberrymdens designers jobb blir att få upplevelsen att verka verklig.


genom att ändra de dominerande metaforerna är det möjligt att omdefiniera problem i mer lättangripna termer. Så när vi byter från metaforen design som informationsbehandling kan vi till exempel karakterisera design som en möjliggörande process inom en expertgemenskap, den erforderliga lösningen kanske inte är en teknisk lösning? Utövaren kommer inte till en situation med fasta, fördefinierade problemformuleringar, utan genomför utredningar och för en dialog genom vilken lämpliga metaforer framträder. Är den historiska definitionen av grafisk formgivare för bunden till en specifik teknologi och ideologi för att kunna expandera bortom den? Jag såg nyligen en vän söka, och komma in, till filmskolan.


Hon var tvungen att tillhandahålla en uppsats som beskrev hennes avsikter, exempel på skrifter och manus; prover på fotografier, skissböcker och videoband. När jag såg henne gå igenom den här processen, fann jag mig själv att undra: hur skiljer sig nu detta från design? Det finns så många intressanta problem: Vilka kombinationer av ord, bild och form kommer att kommunicera i den inte enbart linjära miljön av nya medier? Improvisationen av komedi, jazzens intuitivitet, hypertextens förgrenade berättelser, tv:ns tvärsnitt, reklamtätheten, samplingen av popmusik, de oändliga fönstren i själva mjukvaran? Under de senaste åren var ett sätt som unga grafiska formgivare gjorde motstånd mot professionaliseringens och utvidgningen av social kontroll genom massmedia att utsätta det offentliga designspråket för en dekonstruerad, kritisk läsning, vilket fick så många att förneka förmågan. att överhuvudtaget använda det offentliga språket.


Även om utmaningarna för grafisk design och designutbildning som nya medier innebär så stor potential för förnyelse av design, kan vi inte låtsas att detta tekniska fenomen har designats, eller väntar, bara för oss. Ny media kommer att gå vidare utan vår medverkan, vilket för många designers kan vara ok. Risken med generaliseringen av designutbildning tillägnad nya medier kan vara överdriften av en splittring mellan den akademiska världen som ser mot framtiden, och utövare som fortfarande är upptagna av skicklighet och tekniker och det mycket verkliga kortsiktiga trycket av att driva sina företag. Kommer utövarna att kunna koppla de problem som de uppenbarligen upplever - artikulerade på så många sätt i Seattle - med en ny definition av vem de letar efter för att tillsammans med dem skapa deras arbete?


Kommer pedagogerna att kunna utveckla dessa generalister som på något sätt måste klara av att specialisera sig också? Kan det möjligen göras på fyra plus två års grafisk designutbildning? Kan vi stå ut med denna nästan generationsdelning som de nya mediernas framgång tvingar på båda sidor av yrket? Vem denna nya media kommer att tjäna, vem kommer att ha tillgång och kontroll - det är ännu större frågor som överskrider våra individuella ansträngningar. Det är därför du hittar medias nyhetsbevakning på sida ett, eller framsidan av tidningens affärssida, inte i kulturreportaget. Men även om dessa frågor förblir obesvarade, är en kultur på väg att skapas.


Anmärkningar 1. Grudge Match: Kommer den nyligen kläckta industrin att bo i norra eller södra Kalifornien? Bryon noterar till och med vid ett tillfälle sid. Perception och perspektiv är mycket viktiga i den här boken, särskilt för Bryon, eftersom han inser hur annorlunda han är från Mark. Stöd ditt svar med exempel från texten. Charlie var en modell av den amerikanska drömmen för Bryon och Mark - mest för Bryon. Att umgås med Charlie gör Bryon hoppfull om att han en dag också kommer att kunna flytta från sin nuvarande position i samhället.


Bryon är en skarpsynt iakttagare och kommenterar ofta långt om de saker han ser. Välj minst två exempel på sådana beskrivningar och förklara hur dessa personers fysiska utseende hjälper läsarna att förstå dem som karaktärer. I nästan alla fall speglar beskrivningarna av deras fysiska utseende något i deras personligheter eller hur de kommer att agera senare. Det finns en outtalad hierarki som bygger på förmågan att försvara sig. Vissa undantag finns dock från denna spelregel för alla pojkar, och ett exempel är Angela Shepard. Bryon kallar henne en tuff brud och är ledsen över att se henne äntligen bryta ihop och spilla ut sina hemligheter när hon är full.


Att växa upp med sådana värderingar tvingar dessa tonåringar att fatta snabba beslut – ofta inte de bästa besluten. Till exempel gifter sig Angela förhastat. Många av dem tänker inte längre än till sin nuvarande situation och stannar i detta våldsamma, fattiga grannskap. Jämför och kontrastera de olika familjerna och familjenätverken som dominerar Det var då, det här är nu. Hur bildar de stadens väv – hur sammanför de människor, men bildar också gränser?

No comments:

Post a Comment